Kulture i načini rada

Postavljanje i priprema

Student uči o kulturama i načinima rada u virtualnim multikulturalnim organizacijama. Različite radne kulture utječu na pravila ponašanja na internetu i norme tvrtke. Teže je uspostaviti ravnotežu između zakazanih sastanaka i spontane dinamike.

Studenti uče o upravljanju timom u virtualnom okruženju. U virtualnom okruženju postoji rizik za mikro-upravljanje, a naglasak bi trebao biti na vođenju umjesto na menadžmentu. Upravljanje u virtualnom prostoru često zahtijeva više vremena i podrške zaposlenicima, kako emocionalno tako i njihovim ulogama, kako bi se postigli zajednički ciljevi. Važno je osigurati da su svi članovi tima uključeni kroz jasnu pripremu. Predavači mogu odabrati ciljeve iz donje tablice koje će pokriti unutar cjeline.

 

 

Preporučeni format sastanka: Poželjan je fizički sastanak

 

 

 

 

reporučeno trajanje sastanka: 4 sata i 15 minuta zajedno s pauzom

 

 

 

 

Zagrijavanje/uvod (10 min)

Fizički detalji

Tijekom zagrijavanja, predavač će postaviti jednostavna pitanja poput “Imate li psa?” ili “Počinje li vaše ime sa slovom A?”.

Umjesto odgovora riječima, studenti moraju napraviti fizičke pokrete. Skok može značiti da, a pljesak rukama može biti ne.

Fizički detalji odnose se na lagano zagrijavanje koje traje samo nekoliko minuta, ali će sigurno pomoći vašim sudionicima da se koncentriraju.

Vođenje

Preporučeno trajanje: 1 sat i 20 minuta

 

 

 

 

 

Pozovite stvarnog lidera (po mogućnosti najviše razine) na edukaciju kao gosta.

Glavni zaključci iz domaće zadaće (20 min): Analizirajte u većoj grupi glavne zaključke iz domaće zadaće na individualnoj i grupnoj razini. Mapirajte sa studentima glavne izazove virtualnih organizacija.

Zamolite lidera da održi kratku prezentaciju o svojoj organizaciji (15 min). Zatim ga/ju zamolite da razmisli o izazovima koji su prethodno bili mapirani sa studentima. Zamolite lidera da razmisli o tome kako su se nosili s izazovima.

Teme koje treba pokriti: organizacijska kultura (koliko smo fleksibilni, možemo li raditi s bilo kojeg mjesta i bilo kada, kako izvještavamo o svom rasporedu, aktivnostima, problemima, itd.), kako zakazujemo sastanke, koliko su lideri dostupni za probleme/pitanja, kako različiti timovi i jedinice međusobno komuniciraju, koji su tu izazovi i kako ih riješiti, kako izraditi pravila ponašanja na internetu, itd.

Savjet: Ako nije moguće pozvati lidere, predavač također može zamoliti nekoliko studenata da podijele svoje radno iskustvo u hibridnim/udaljenim timovima.

 

 

Pauza (15 min)

 

 

 

 

Kratka teorija (5 min): što je internetski bonton i digitalno zdravlje i zašto su važni?

Internetski bonton (10 minuta): Prethodno čitanje zadano prije nastave. Razgovarajte o važnim elementima internetskog bontona. Kako stvoriti fleksibilnu kulturu suradnje i komunikacije unutar tvrtke osiguravajući istovremeno digitalno zdravlje zaposlenika (koje se odnosi na pravo da se isključe)? Kako vi kao član tima možete osigurati digitalno zdravlje drugih?

Razmjena iskustava o virtualnom timskom radu

Preporučeno trajanje: 1 sat i 30 minuta

 

 

 

 

 

10-15 min (pročitajte što ste zapisali u svom osobnom dnevniku i svoje zaključke nakon svake cjeline).

Razmjena iskustava (1h): Koristite isti način zagrijavanja kao u prijelazu iz cjeline 1 u cjelinu 2: uključite studente i zamolite ih da podijele 1 negativan i 2 pozitivna aspekta svog iskustva s virtualnim timskim radom u ovoj edukaciji.

Predavač će moderirati raspravu, ispitujući dodatno nakon svakog odgovora ili nakon što svatko završi s dijeljenjem svojih ideja. Predavač može pitati koja je bila uloga tehnologije / virtualnog okruženja / kulturnih razlika / vođenja itd. u tom iskustvu. Ideja je potaknuti studente na raspravu kako tehnologija i virtualno okruženje mogu promijeniti iskustva, interakcije, stjecanje kompetencija itd

Savjet: ako je grupa velika, predavač će možda htjeti podijeliti studente u manje (nasumične) grupe kako bi prvo podijelili svoja iskustva jedni s drugima, a zatim izveli 1-2 zaključka s ostatkom grupe.

 

Završna vježba (15 min)

Predavači mogu zamoliti studente da odvoje 5 minuta kako bi zapisali glavne zaključke iz cjeline i s ostalim studentima podijelili 1-2 zaključka koja su im najvažnija.

Domaća zadaća

Završni samostalni zadaci

  1. Dnevnik učenja

Pitanje 1. Ocijenite na ljestvici od 1 (loše) do 5 (izvrsno) kako se vaš tim može klasificirati u smislu da postane učinkoviti multinacionalni virtualni tim. Koji su, po vašem mišljenju, najpresudniji faktori koji određuju vašu ocjenu vašeg tima?

Pitanje 2. Identificirajte ključne zaključke iz cijele edukacije i odredite koji su vrijedni i zašto, a koje biste željeli dodatno istražiti/primjeniti u praksi u budućnosti?

Pitanje 3. Napravite popis konkretnih aktivnosti/radnji za sebe kako biste produbili i primijenili stečeno znanje.

Pitanje 4. Koja je, po vašem mišljenju, uloga digitalnog zdravlja unutar organizacija? Je li odgovornost menadžera ili pojedinaca (ili oboje) osigurati višu razinu digitalnog zdravlja i zašto tako mislite?

Pitanje 5. Opišite kako ćete se vi kao članovi virtualnog tima ponašati u budućnosti kada budete radili u virtualnim timovima. Koje će biti najvažnije stvari koje možete učiniti kako biste poboljšali produktivnost i iskustvo timskog rada za sve?

Pitanje 6. Razmišljanje o edukaciji

 

      1. Što vam se najviše svidjelo u okviru edukacije?
      2. Što biste željeli promijeniti vezano za edukaciju?

 

Završni samostalni zadaci

  1. Praktična teorija za izgradnju globalnih virtualnih timova

Napišite vlastitu praktičnu teoriju na temu “Organiziranje, upravljanje i vođenje geografski udaljenih timova, s multinacionalnim članovima tima koji uglavnom rade u virtualnom okruženju prilikom rješavanja poslovnih slučajeva” Napišite svoju praktičnu teoriju kao da pišete priručnik. Razmotrite koji su najvažniji čimbenici i procesi koje morate uspostaviti kako biste razvili učinkovit tim. Razmotrite sljedeće:

  1. Prvo napravite popis čimbenika i procesa za koje vjerujete da imaju najveći utjecaj na uspostavljanje i razvoj učinkovitih globalnih virtualnih timova.
  2. Razmotrite kako bi tim mogao izgraditi kapacitete za rješavanje različitih problema (zadataka).
  3. Razmislite koja je uloga odnosa, vođenja, kulturnih razlika itd. u globalnim virtualnim timovima.
  4. Razmislite o ulozi uspostavljanja procesa, rutina i postavljanju različitih uloga za članove.
  5. Razmislite o tome kako izbjeći i upravljati sukobima u virtualnim timovima.
  6. Zatim pročitajte/preispitajte vlastita razmišljanja navedena u tom dokumentu u vezi s tri slučaja. Počnite s razmišljanjima za slučaj 1.

REZULTAT: Napišite sažetu praktičnu teoriju (ili priručnik za ljude koji će raditi u sličnom okruženju) o tome kako uspostaviti, upravljati i voditi učinkovit globalni virtualni tim.