Kulture i na─Źini rada

Postavljanje i priprema

Student u─Źi o kulturama i na─Źinima rada u virtualnim multikulturalnim organizacijama. Razli─Źite radne kulture utje─Źu na pravila pona┼íanja na internetu i norme tvrtke. Te┼że je uspostaviti ravnote┼żu izme─Ĺu zakazanih sastanaka i spontane dinamike.

Studenti u─Źe o upravljanju timom u virtualnom okru┼żenju. U virtualnom okru┼żenju postoji rizik za mikro-upravljanje, a naglasak bi trebao biti na vo─Ĺenju umjesto na menad┼żmentu. Upravljanje u virtualnom prostoru ─Źesto zahtijeva vi┼íe vremena i podr┼íke zaposlenicima, kako emocionalno tako i njihovim ulogama, kako bi se postigli zajedni─Źki ciljevi. Va┼żno je osigurati da su svi ─Źlanovi tima uklju─Źeni kroz jasnu pripremu. Predava─Źi mogu odabrati ciljeve iz donje tablice koje ─çe pokriti unutar cjeline.

 

 

Preporu─Źeni format sastanka: Po┼żeljan je fizi─Źki sastanak

 

 

 

 

reporu─Źeno trajanje sastanka: 4 sata i 15 minuta zajedno s pauzom

 

 

 

 

Zagrijavanje/uvod (10 min)

Fizi─Źki detalji

Tijekom zagrijavanja, predava─Ź ─çe postaviti jednostavna pitanja poput ÔÇťImate li psa?ÔÇŁ ili “Po─Źinje li va┼íe ime sa slovom A?”.

Umjesto odgovora rije─Źima, studenti moraju napraviti fizi─Źke pokrete. Skok mo┼że zna─Źiti da, a pljesak rukama mo┼że biti ne.

Fizi─Źki detalji odnose se na lagano zagrijavanje koje traje samo nekoliko minuta, ali ─çe sigurno pomo─çi va┼íim sudionicima da se koncentriraju.

Vo─Ĺenje

Preporu─Źeno trajanje: 1 sat i 20 minuta

 

 

 

 

 

Pozovite stvarnog lidera (po mogućnosti najviše razine) na edukaciju kao gosta.

Glavni zaklju─Źci iz doma─çe zada─çe (20 min): Analizirajte u ve─çoj grupi glavne zaklju─Źke iz doma─çe zada─çe na individualnoj i grupnoj razini. Mapirajte sa studentima glavne izazove virtualnih organizacija.

Zamolite lidera da odr┼żi kratku prezentaciju o svojoj organizaciji (15 min). Zatim ga/ju zamolite da razmisli o izazovima koji su prethodno bili mapirani sa studentima. Zamolite lidera da razmisli o tome kako su se nosili s izazovima.

Teme koje treba pokriti: organizacijska kultura (koliko smo fleksibilni, mo┼żemo li raditi s bilo kojeg mjesta i bilo kada, kako izvje┼ítavamo o svom rasporedu, aktivnostima, problemima, itd.), kako zakazujemo sastanke, koliko su lideri dostupni za probleme/pitanja, kako razli─Źiti timovi i jedinice me─Ĺusobno komuniciraju, koji su tu izazovi i kako ih rije┼íiti, kako izraditi pravila pona┼íanja na internetu, itd.

Savjet: Ako nije mogu─çe pozvati lidere, predava─Ź tako─Ĺer mo┼że zamoliti nekoliko studenata da podijele svoje radno iskustvo u hibridnim/udaljenim timovima.

 

 

Pauza (15 min)

 

 

 

 

Kratka teorija (5 min): ┼íto je internetski bonton i digitalno zdravlje i za┼íto su va┼żni?

Internetski bonton (10 minuta): Prethodno ─Źitanje zadano prije nastave. Razgovarajte o va┼żnim elementima internetskog bontona. Kako stvoriti fleksibilnu kulturu suradnje i komunikacije unutar tvrtke osiguravaju─çi istovremeno digitalno zdravlje zaposlenika (koje se odnosi na pravo da se isklju─Źe)? Kako vi kao ─Źlan tima mo┼żete osigurati digitalno zdravlje drugih?

Razmjena iskustava o virtualnom timskom radu

Preporu─Źeno trajanje: 1 sat i 30 minuta

 

 

 

 

 

10-15 min (pro─Źitajte ┼íto ste zapisali u svom osobnom dnevniku i svoje zaklju─Źke nakon svake cjeline).

Razmjena iskustava (1h): Koristite isti na─Źin zagrijavanja kao u prijelazu iz cjeline 1 u cjelinu 2: uklju─Źite studente i zamolite ih da podijele 1 negativan i 2 pozitivna aspekta svog iskustva s virtualnim timskim radom u ovoj edukaciji.

Predava─Ź ─çe moderirati raspravu, ispituju─çi dodatno nakon svakog odgovora ili nakon ┼íto svatko zavr┼íi s dijeljenjem svojih ideja. Predava─Ź mo┼że pitati koja je bila uloga tehnologije / virtualnog okru┼żenja / kulturnih razlika / vo─Ĺenja itd. u tom iskustvu. Ideja je potaknuti studente na raspravu kako tehnologija i virtualno okru┼żenje mogu promijeniti iskustva, interakcije, stjecanje kompetencija itd

Savjet: ako je grupa velika, predava─Ź ─çe mo┼żda htjeti podijeliti studente u manje (nasumi─Źne) grupe kako bi prvo podijelili svoja iskustva jedni s drugima, a zatim izveli 1-2 zaklju─Źka s ostatkom grupe.

 

Zavr┼ína vje┼żba (15 min)

Predava─Źi mogu zamoliti studente da odvoje 5 minuta kako bi zapisali glavne zaklju─Źke iz cjeline i s ostalim studentima podijelili 1-2 zaklju─Źka koja su im najva┼żnija.

Doma─ça zada─ça

Završni samostalni zadaci

  1. Dnevnik u─Źenja

Pitanje 1. Ocijenite na ljestvici od 1 (lo┼íe) do 5 (izvrsno) kako se va┼í tim mo┼że klasificirati u smislu da postane u─Źinkoviti multinacionalni virtualni tim. Koji su, po va┼íem mi┼íljenju, najpresudniji faktori koji odre─Ĺuju va┼íu ocjenu va┼íeg tima?

Pitanje 2. Identificirajte klju─Źne zaklju─Źke iz cijele edukacije i odredite koji su vrijedni i za┼íto, a koje biste ┼żeljeli dodatno istra┼żiti/primjeniti u praksi u budu─çnosti?

Pitanje 3. Napravite popis konkretnih aktivnosti/radnji za sebe kako biste produbili i primijenili ste─Źeno znanje.

Pitanje 4. Koja je, po va┼íem mi┼íljenju, uloga digitalnog zdravlja unutar organizacija? Je li odgovornost menad┼żera ili pojedinaca (ili oboje) osigurati vi┼íu razinu digitalnog zdravlja i za┼íto tako mislite?

Pitanje 5. Opi┼íite kako ─çete se vi kao ─Źlanovi virtualnog tima pona┼íati u budu─çnosti kada budete radili u virtualnim timovima. Koje ─çe biti najva┼żnije stvari koje mo┼żete u─Źiniti kako biste pobolj┼íali produktivnost i iskustvo timskog rada za sve?

Pitanje 6. Razmišljanje o edukaciji

 

      1. Što vam se najviše svidjelo u okviru edukacije?
      2. ┼áto biste ┼żeljeli promijeniti vezano za edukaciju?

 

Završni samostalni zadaci

  1. Prakti─Źna teorija za izgradnju globalnih virtualnih timova

Napi┼íite vlastitu prakti─Źnu teoriju na temu “Organiziranje, upravljanje i vo─Ĺenje geografski udaljenih timova, s multinacionalnim ─Źlanovima tima koji uglavnom rade u virtualnom okru┼żenju prilikom rje┼íavanja poslovnih slu─Źajeva” Napi┼íite svoju prakti─Źnu teoriju kao da pi┼íete priru─Źnik. Razmotrite koji su najva┼żniji ─Źimbenici i procesi koje morate uspostaviti kako biste razvili u─Źinkovit tim. Razmotrite sljede─çe:

  1. Prvo napravite popis ─Źimbenika i procesa za koje vjerujete da imaju najve─çi utjecaj na uspostavljanje i razvoj u─Źinkovitih globalnih virtualnih timova.
  2. Razmotrite kako bi tim mogao izgraditi kapacitete za rje┼íavanje razli─Źitih problema (zadataka).
  3. Razmislite koja je uloga odnosa, vo─Ĺenja, kulturnih razlika itd. u globalnim virtualnim timovima.
  4. Razmislite o ulozi uspostavljanja procesa, rutina i postavljanju razli─Źitih uloga za ─Źlanove.
  5. Razmislite o tome kako izbje─çi i upravljati sukobima u virtualnim timovima.
  6. Zatim pro─Źitajte/preispitajte vlastita razmi┼íljanja navedena u tom dokumentu u vezi s tri slu─Źaja. Po─Źnite s razmi┼íljanjima za slu─Źaj 1.

REZULTAT: Napi┼íite sa┼żetu prakti─Źnu teoriju (ili priru─Źnik za ljude koji ─çe raditi u sli─Źnom okru┼żenju) o tome kako uspostaviti, upravljati i voditi u─Źinkovit globalni virtualni tim.