Dobrodošli u Petlju 4

Postavke i priprema i ishodi učenja

O loop4: Ova sesija govori o sažimanju stečenih znanja i iskustava te doprinosu daljnjim ponavljanjima tečaja.

U sesiji primjenjujemo korisne retrospektivne tehnike na dva glavna zadatka: stvaranje “popisa za provjeru” (za buduće suradnike) i retrospekciju razreda iz perspektive voditelja: metode koje se koriste, alati koji se također koriste. Kao zaključak, učenici mogu zajedno proslaviti svoja postignuća i primiti svoju diplomu.

 

Ishodi učenja u petlji 4: Do kraja petlje 4 polaznici znaju i iskusili su kako smisleno koristiti retrospektivne tehnike za povratne informacije, poboljšanje i razvoj. Svaki student barem jednom pridonosi grupnom procesu i osjeća se ohrabrenim i sigurnijim primijeniti retrospektivu u procesima timskog rada. Učenici znaju kako primijeniti naučeno u vlastitom (poslovnom) kontekstu. Na kraju dana učenici razmišljaju o VIBES tečaju u retrospektivi.

 

Preporučeni format sastanka: Ovo je virtualni laboratorij za učenje. Može se primijeniti i na licu mjesta bez ikakvih promjena u nastavi i zadacima. Kao i petlja 1, ovo bi mogao biti posljednji dan kontakta da se završe stvari i proslave iskustva tečaja.

 

 

 

Preporučeno trajanje sastanka: 3 sata s 2 produžene pauze i sporednim aktivnostima (pogledajte dodatne materijale)

Pauze: Svaki instruktor će na temelju grupne dinamike odlučiti kada je pravo vrijeme za pauzu, ali preporučujemo najmanje dvije pauze od 10 minuta nakon svakih 60 minuta rada.

 

 

Za detaljnije upute pogledajte i naš priručnik za instruktore dostupan je OVDJE.

Tehnike retrospekcije

Preporučeno trajanje ovog dijela: do 60 minuta

 

 

 

 

Zadatak prije nastave: Za ovu petlju studenti moraju pripremiti zadatak prije nastave. Pogledajte okvir s alatima za zadatke OVDJE

 

 

 

Uvod (maks. 30’)

(10′) U početku bi trebalo postaviti scenu i dati kratak pregled pregledavajući petlje 1 do 3 iz perspektive predavača

Korištene metode i alati (3′)

  • Rekapitulacija cijelog koncepta tečaja (maks. 7′)

(15′) Zatim dajte osnovu za opterećenje učenika i zadaće,

kao i adresu i zahvalu

  • Dnevnici učenja
  • Grupno razmišljanje (kratko)
  • Rezultati, pohvale i dodjela PechaKucha zadatka

 

Ulazni odjeljak: Tehnike retrospekcije (25’)

Uputa

(10’) Uz predavača kao instruktora, razred će naučiti temelje spremne za korištenje retrospektivnih tehnika koje se mogu isprobati unutar timova. Pogledajte slajdove tečaja za daljnje nastavne bilješke o predmetu.

  • Uvodni video (YT)
  • Instruktivna retrospektivna tehnika “jedrilica”

Primjena

(15’) Omogućite/zamolite učenike da podijele vlastita iskustva (i dopustite im da daju osvrt i povratne informacije o PechaKucha zadatku u izdvojenim grupama).

 

Pauza 1: Pa, to je bilo dosta posla za sada, uzmimo pauzu

od 10 minuta i malo se osvježimo.

 

 

 

 

Nakon pauze (5’): Upotrijebite neku energizirajuću/aktivnu metodu da ponovno okupite razred (tj. natjerajte ih da se kreću, pitajte, “moja stvar”, “dodirni nešto plavo” i sl.)

Napravite kontrolni popis (za buduće virtualne suradnike)

Preporučeno trajanje dijela: do 1,5 sat

 

 

 

 

Pregled dnevnog reda (3 min):

 

 

 

 

 

A: Grupni zadatak (20-25’)

Zadatak je surađivati u grupama (breakout group) kako bi se napravila lista za provjeru i savjetovali (buduće) virtualne suradnike. Upotreba retrospektivne tehnike (1)

Zadatak: Uključite se, razgovarajte, pristanite i promislite. Dogovorite se o tri teme/savjeta. Zapitajte se: “Što ćete/možete primijeniti u praksi i kako?” Studenti bi trebali biti što precizniji i primijeniti to u svom poslovnom kontekstu: “Susi želi primijeniti PechaKuchu u praksi (…) kako, kome, zašto, kada, gdje?

B: Dijalog u razredu (10′-15′) Kratki sažetak i rasprava o zadatku (1) u obliku dijaloga u razredu: Predstavite 1 primjer iz svake izdvojene grupe („najbolja praksa”) onoga što će se primijeniti u bliskoj budućnosti, moderirano od strane voditelja .

 

 

Moderatorov sažetak prijenosa 1 (3 min.):

Voditelj daje kratak sažetak i cijeni doprinos

 

 

 

(Pauza: pripremite se za kratku pauzu / osvježenje (+10 min))

 

 

 

 

Prijenos 2 (20-25’) Retrospektiva iz perspektive trenera

 

Primjena

Ovaj prijenos je dvostruk:

2a: Anketa za chat: Koje sadržaje zadržati/izostaviti? (koristite

Mentimeter.com)

2b: Grupni zadatak, ponovno organiziran u izdvojene grupe:

Zajedničko stvaranje na proračunskoj tablici (google dokumenti).

Upotreba retrospektivne tehnike (2)

– Petlja 1-3

– Zadaci

Glavno pitanje kojim se treba pozabaviti:

Što/kako biste napravili drugačije na višoj razini tečaja?

  • Sadržaj
  • Alati / metode
  • Vođenje

• …

 

Moderatorov sažetak prijenosa 2 (4’):

Refleksija, kratka povratna informacija, uvažavanje rezultata, truda i vremena.

Voditelj daje kratak sažetak i cijeni doprinos. Vaši dodaci / nalazi podložni su daljnjem razvoju ovog tečaja (naša misija: cjeloživotno učenje)

 

Prijelaz na korak 4 (1’)

Slijetanje i završetak tečaja

Preporučeno trajanje dijela: do 20 minuta

 

 

 

 

Privođenje kraju tečaja: (5 min.)

Brza anketa: 1 skala – 4 pitanja

Nakon razmišljanja o perspektivi studenata i predavača, ulazimo u

završni krug i svodimo ga na 4 kratka pitanja koja iznosi problem za olakšavanje:

Na ljestvici “uopće se ne slažem – u potpunosti se slažem”

  • Opet bih pohađao ovaj sat
  • Idem na dodatni tečaj
  • Preporučujem ovaj tečaj prijatelju
  • Platio bih tečaj

Moderator ne komentira rezultate, ali dolazi s konačnim unosom.

 

Završni govor i (virtualna) dodjela diploma (10’)

To je to! Moderator naglašava značaj vremena,

predanosti, energije, kreativnosti za budući uspjeh.

Dodjeljuje se diploma virtualnog tečaja.

Svi su pozvani da još jednom govore glasno.

Vrijeme je za rastanak i želimo vam uspjeh u budućim karijerama.

Što se tiče virtualnog interkulturalnog timskog rada, svi ste dobro pripremljeni!

Dodatni resursi

Retrospektivne tehnike za zajednički razvoj

Retrospektive su moderirani sastanci u projektu na kojima tim promišlja suradnju izvan svakodnevnih radnih rutina i razrađuje moguće pristupe za poboljšanje. Redovite retrospektive sastavni su dio agilnih projekata i također dovode do optimizacije timskih procesa u tradicionalno planiranim projektima.

  • https://miro.com/guides/retrospectives/ideas-games
  • bit.ly/3uCvf99
  • https://www.youtube.com/watch?v=QHLC0mBAEUw
  • (…)
  • Icebreakers, Energizers, Warm-ups i Closers •
  • Icebreakers su kratke aktivnosti na početku tečaja ili nastave koje uvode, stvaraju željenu klimu za učenje, prikupljaju informacije o studentima i njihovom prethodnom znanju ili iskomuniciraju razredne norme.
  • Energizeri su kratke aktivnosti usred lekcije ili sata koje ponovno usmjeravaju pozornost učenika, potiču kognitivnu aktivnost ili vraćaju zamah.

Zaključci su kratke aktivnosti na kraju sata ili lekcije koje prikupljaju povratne informacije o lekciji, provjeravaju razumijevanje, sažimaju koncepte, uvode probleme kritičkog razmišljanja ili premošćuju buduće lekcije. (izvor: bit.ly/3hgkdTP)

Predlošci (povratne informacije studenata, predložak diplome itd.)